Els
mitjans i els venedors d'imatge !!!!
Un
Liceu provincià, de segona i mediocre ??
La
fundació als servei del, privat, classista i exclusiu, Cercle del
Liceu?
La
polèmica sobre la façana del Liceu i la seva remodelació amb
excusa de fer una restauració que s’hauria d’ajustar als
reglaments municipals, té gat amagat.
La
foguera de les vanitats no s’apaga mai al Liceu.
Cercle,
antics propietaris, director general i un ressentit artista, que no
va poder deixar la seva petja – va perdre el projecte- a l’interior
del reconstruït Liceu i ara vol imposar, sense cap concurs públic
previ, un projecte per l’exterior de les façanes del Cercle
del Liceu. De fet s’ho paga ell, és a dir; el
col·leccionista que vol invertir en l’esmentat artista.
Dues
entrevistes mostren les maniquees intencions i arguments. En un
monòleg
d’en Guasch a BTV i d’altra banda, als
matins de TV3 dels 3 de febrer, a la que se’ns mostra un
diàleg crític per part d’en Lluís Permanyer, una autoritat
respectada i respectable, que ja manifestà a La Vanguardia el seu desacord amb el projecte.
A
BTV trobem una entrevista dolça i, clarament, dirigida pels
tentacles d’en Joan Corbera, amb l’argument recorrent dels
gustos i la bondat de la polèmica; anomenant debat a allò que
realment és escàndol.
Guasch
no és el Roobin Hood del Raval, ni un benefactor social que finança
totes les ONG’s del mon i part del univers.
Aquí
no paga ningú....? Tot ens surt de franc..? Aquí paguen ells - i
sense llei de mecenatge, diu-, però calla que ho fan realment amb
els diners de tots, d’una manera o altra.
Els
nostres diners, per partida doble; impostos i salari per
finançar-los.
És
el que hi ha i ha de ser així, o no serà de cap manera ni cap altra
cosa.....diu Guasch, pague Suñol i guanya el Cercle.
Guasch
creu que el té coll a vall, però aquest projecte, per molt que se
li aparegui poc menys que La Moreneta sortint del Metro, com
explica recurrentment; se li pot indigestar.
Enginyer
de formació, liquidador i privatitzador-externalitzador d'empreses
o fundacions, ara també vol ampliar el seu currículum fent-se
passar per urbanista, promotor cultural i avantguardista il·luminat.
La cultura a aquest país, gracies en gran part a Mascarell, és
negoci. És industria cultural.
Va
de modern potenciant una pretesa avantguarda cultural i artística -
per definició ideològica- en funció dels interessos del mercat,
en aquest cas, representats el col·leccionista Josep Suñol.
No
ens enganyem. Un col·leccionista inverteix, és un especulador sobre
el preu de l'art. Les seves inversions tenen tot l'esperit i
voluntat de benefici econòmic com tenen els bancs.
El
temps dirà...Així que la faig i ja veurem... que, aleshores, ja no
hi seré. Quina barra!!! Si s'ensuma de lluny!!!
Al
discurs d'en Guasch els treballadors, formalment, ja no som el
problema. Si ens ho creguéssim seriem uns beneïts, ens la te ben
guardada. Vol «mos» més tendre, no l'os de enfrontar-se amb la
plantilla.
Els
seus eixos son:
Solvència:
que, com peix que es mossega la cua, ha aconseguit per partida doble
massacrant la plantilla. Pagant un cop més les treballadores fixes i
contractades. De retruc, provant d'afeblir el Conveni Col·lectiu.
Qualitat
artística:
No sap de que parla i així va quedar pales cridant socors, a la
Chistina Scheppelmann, davant d'algú amb
coneixements i criteri (fent el ridícul intentant debatre a TV3 amb
en Permanyer)
Promet «temporades super encantadores »
. Genial !!!
Projecte
social: Pur embolcall amb
llacet rosa al seu discurs, rampoines per endur-se pastissos. Res de
innovador entre venedors i encantadors de serps
Patètica
la compareixença, Als Matins, de Frederic Amat i el seu valedor al
Liceu.
El
Dir. Gen. del Liceu va haver de sentir com, tot «fulero i sobrat»,
el gran interventor plàstic deia omplint-se la boca d'impunitat, que
els propietaris de la façana eren el Cercle del Liceu (privat,
privadissim i particular). Guasch, devia pensar ¡¡¡Tierra
trágame !!!, mentre feia cares de compromís i el
agosarat Frederic afirmà i insistí que l'han estudiat bé, molt bé
i s'han assegurat legalment fins on ha calgut (en Suñol segur) i la
llei és de la seva banda.
Gracies
a la televisió pública hem rebut la resposta que la
transparència de l'empresa no ens havia donat encara, malgrat
portà la pregunta damunt la taula des de que es parlà de il·luminar
i restaurar la façana. La façana és del Cercle.
És
per això que la intervenció, el projecte, tan sols afecta a la
façana històrica?
Es
pot combregar, o no amb el Sr.
Lluís Permanyer, però resulta indiscutible que és una
autoritat com a cronista i crític. Educat, equilibrat, serè i sever
alhora, el periodista i cronista va fer surar la barroera
argumentació i excuses del tàndem Amat-Guasch. L'artista
convidat va ultrapassar el terreny de la vehemència en
defensar el seu projecte, mostrant-se groller en l'intent de
qüestionar i desacreditar a seu interlocutor.
És
mostraren, com els que els hi va dir, que eren, el crític; venedors
de mals productes, aliens al treball ben fet i maltractadors, per
trajectòria i pel projecte, de la ciutat. Qüestionant-los pel seu,
mer, afan de protagonisme allà on parlen d'art.
Els
va desballestar i reaccionaren violents, que no vehements, sense
arguments sòlids i recorrent a l'assajament digne d'un «Salvame a
Tele 5». Vulgars i mediocres. Sense la dialèctica digna del nivell
que se'ls hi reclamava pel Liceu i que, desgraciadament, no tenim.
Com els hi va dir sense embussos en Permanyer i com tot el que deia;
argumentant-lo.
Roger
Guasch, va fer monòlegs corals. No superà el pobre llistó de
parlar de gustos i colors, i que l'historia l'absoldrà... Com si no
poguéssim dir res el mortals. Vanitós fins al moll del os es
compara amb qui calgui, Els Güell, La Pedrera, El Palau...Tot plegat
misèria quan tens al davant un intel·lectual en comptes d'un
oportunista amb finançament o una periodista encotillada pel
qüestionari d'en Corbera i el seu gabinet de premsa i relacions
institucionals. Mediocres senzillament.
Recitar
el rosari de lloances artístiques d'una temporada força criticada,
per acabar excloent-se, del debat, perquè no hi era la seva Dir.
Artística. Mancat de criteris i arguments i responsabilitzant, amb
covardia, a Matabosch sense esmentar-lo, ho diu tot.
Si
no en sap que no s'hi fiqui, que empastifa més llueix .
Es
va fondre, s'apagà i va acabar abduït per un sofà on es mimetitzà,
minimitzà (des de el moment; ¡¡¡sofà tragam!!! i se'l tragà),
va deixar el seu beneficiari a la deriva, ja no el va socorre
més..... va confondre per colom, obsessió argumental del seu
projecte, l'ocell de la senyora del escorxador i queda clavat, amb
l'inestimable ajut d'en Lluís Permanyer, al lloc de la incultura que
li pertoca.
Ara sabem que; En arribar al Liceu, la falsa modèstia i amagada vanitat
li feia dir que d'òpera no tenia ni idea. Ara li hem de demanar, per
vergonya aliena i per l'interes de la institució, que: Si us plau
torni als orígens.
La Guimi
1 comentario:
que burro las palomas eran tema de Picasso, Miró se dedicaba a los pajaritos.....
Publicar un comentario